Roll up banner design

Snel, betrouwbaar & voordelig uw banners ontwerpen

Roll up banner design

Een roll up banner is een effectief middel om een bedrijf of merk te promoten. Of je nu op een beurs staat, een presentatie geeft of in je winkel de aandacht wilt trekken… een roll up banner trekt de aandacht van bestaande en potentiële klanten! Een goed doordacht roll up banner design is daarom erg belangrijk, want het bepaalt of de banner opvalt en effectief is.

Tips en aandachtspunten

Het is verstandig om voor de vormgeving van een rolbanner een aantal aandachtspunten in acht te nemen. Niet alleen in verband met de vormgeving zelf, maar ook qua technische lay-out. Om die reden geven wij u hieronder een lijst handvaten voor uw vormgever, DTP-er of om zelf mee aan de slag te gaan.
Mochten er nog vragen zijn, mail of bel ons dan gerust. We helpen u graag!

ontwerp rolbanner

Onze roll up banner design-tips

Hieronder treft u onze tips aan voor het ontwerpen van een effectieve roll up banner. Onze beste tip in het geval je zelf niet over de juiste software of skills beschikt: laat de banner professioneel ontwerpen. Een professioneel ontworpen roll up banner zorgt voor een goede eerste indruk en laat zien dat je aandacht besteedt aan de presentatie van jouw bedrijf of merk. Uw reclamebureau, maar ook onze studio helpt u daar graag bij: klik door naar onze pagina over dit onderwerp: ontwerp van uw rolbanner

Algemene tips

Onze algemene tips ter voorbereiding op een aansprekend ontwerp;

  • Houd het simpel
    Een roll up banner moet snel en gemakkelijk te begrijpen zijn. Vermijd ingewikkelde designs en zorg ervoor dat de boodschap van de banner in één oogopslag duidelijk is.
  • Denk na over de compositie
    De compositie van de roll up banner bepaalt de uitstraling en de balans van het design. Zorg ervoor dat het ontwerp er niet te druk uitziet en dat de belangrijkste elementen op de juiste plek staan.
  • Maak gebruik van aantrekkelijke visuals
    Het visuele aspect van een roll up banner is ontzettend belangrijk. Zorg ervoor dat de banner er aantrekkelijk uitziet en gebruik visuals die passen bij jouw bedrijf of merk.
  • Maak gebruik van goede teksten
    De teksten op de roll up banner moeten duidelijk zijn en aansluiten bij de boodschap die je wilt overbrengen. Zorg ervoor dat de teksten gemakkelijk te lezen zijn en vermijd te kleine lettertypes. Maak de teksten kort en krachtig; de roll up banner dient uitsluitend om de aandacht van de prospect of beursbezoeker te trekken, niet om een heel verhaal te vertellen.

Tips voor het roll up banner design

Enkele inhoudelijke grafische tips om rekening mee te houden;

  • Kies de juiste kleuren
    Kleuren hebben een grote invloed op de uitstraling van een roll up banner. Kies kleuren die passen bij jouw bedrijf of merk en die de aandacht trekken.
  • Maak gebruik van contrast
    Contrast zorgt ervoor dat de boodschap van de roll up banner goed leesbaar is. Kies bijvoorbeeld voor lichte letters op een donkere achtergrond of vice versa. Alleen op die manier valt jouw banner op tussen het geweld van je collega-standhouders.
  • Gebruik een duidelijk lettertype
    Het lettertype van de teksten op de roll up banner moet goed leesbaar zijn. Vermijd bijvoorbeeld sierlijke lettertypes of lettertypes met te veel details. Strak, eenvoud, rust: dat zijn de kenmerken van een effectief lettertype bij je roll up banner design.
  • Kies de juiste afbeeldingen
    Afbeeldingen kunnen een krachtig middel zijn om de boodschap van de roll up banner over te brengen. Kies afbeeldingen die passen bij jouw bedrijf of merk en die de boodschap ondersteunen.

Technische tips voor je roll up banner design

Hieronder geven we je nog enkele tips om het roll up banner design nog effectiever te maken;

  • Houd rekening met de kijkrichting
    Houd bij het roll up banner design rekening met de kijkrichting. Mensen kijken vaak van boven naar beneden naar een roll up banner. Houd hier rekening mee bij het ontwerpen van de banner. Plaats de belangrijkste informatie op ooghoogte.
  • Vermijdt teksten aan de onderkant
    Een rolbanner zit opgerold in een cassette. Aan de onderkant verdwijnt het doek in de cassette: er blijft altijd een deel achter. JHe kunt daar absoluut beeld laten doorlopen, dat is natuurlijk wel zo fraai. Maar plaats zo laag geen teksten! Niet alleen doordat je het risico loopt dat deze deels in de cassette verdwijnen, maar óók omdat de banner meestal op de grond staat, soms zelfs achter een desk. En wie leest er nou een tekst op enkelhoogte…

Overige tips om extra op te vallen!

Hieronder geven we je nog enkele tips om het roll up banner design nog effectiever te maken;

  • Kies eens een bredere roll up banner
    De smalste banner in de markt, te weten 80 cm breedte, wordt door ons al niet geleverd. Wij leveren standaard de 85 cm roll up banner. Doordat dit de mest voordelige roll up banner is, kiest bijna iedereen hiervoor. Neem deze tip ter harte: kies voor een (iets of veel) bredere banner! Een roll up banner van 100 cm geeft al meteen zoveel meer communicatieruimte en valt direct op tussen de smalle banners van je concullega’s.
  • Overweeg een upgrade naar een premium rolbanner of een luxe rolbanner
    Ook de voet van het bannersysteem draagt bij aan de uitstraling van uw bedrijf. Overweeg een iets luxere variant!

Conclusie

Een roll up banner is een belangrijk onderdeel van je marketingstrategie en soms zelfs de enige eyecatcher die je in je stand of voor de deur kunt neerzetten. Door rekening te houden met bovenstaande tips, maak je een effectieve roll up banner die de aandacht trekt van potentiële klanten en bijdraagt aan de bekendheid van jouw bedrijf of merk.